marți, 19 mai 2015

Cum să ții o prezentare, un discurs, o prelegere etc.

Dragi colegi,

Vă invit să citiţi cele de mai jos şi să vizionaţi materialul video, activând subtitrarea potrivit instrucţiunilor. Este foarte important să ştim ce trebuie să facem şi mai ales ce nu trebuie să facem când ne adresăm cu o prezentare, unei audienţe.

___________________
La viața mea, am asistat la tot felul de prezentări. De voie, de nevoie. Unele m-au făcut să sar de pe scaun de entuziasm (bine, la modul figurat) și să-mi doresc să fi fost eu cel care le-a ținut. Altele însă, atunci când nu m-au anesteziat pe loc, m-au făcut foarte atent la arhitectura sălii, la ceafa colegilor de suferință și la culoarea draperiilor, chiar și atunci când acestea nu existau.
Oameni fascinanți, de la care abia așteptam să văd ce le poate mintea, deveneau brusc, în fața ecranului, altcineva. Intrau într-un rol „oficial”, raportau cifre, recitau fraze întregi fără să sondeze reacția sălii, preocupați mai degrabă să ducă până la capăt ce au de spus, decât dacă ideile lor sunt măcar ascultate.
La viața mea, am ținut tot felul de prezentări. De voie, de nevoie. Unele mai bune. Altele atât de proaste încât creierul meu refuză să-și amintească de ele.
Eu am fost însă același om. Și atunci când am umplut sala. Și atunci când am sedat oameni. Iar întrebarea care se impune este: de ce? Ce-a funcționat diferit?
Ei bine, răspunsul este: m-am pregătit mai bine. Am fost mai atent la ideile pe care vreau să le transmit și la maniera în care o fac, decât la informația conținută pe proiector. Și am învățat de la alții. Am urmărit tutoriale online, am citit zeci de pagini de internet, am repetat.
Majoritatea resurselor (alea bune!) sunt însă în limba engleză. De aceea, astăzi, vreau să vă pun la dispoziție unul dintre clipurile de foarte mare ajutor atunci când pregătești o prezentare, disponibile pe YouTube. Tradus și subtitrat de mine pentru cei care nu stăpânesc limba engleză.
Vă rog, urmăriți-l. Pentru ca data viitoare când aveți o sală de oameni în față, să-i faceți să se simtă ca după metamfetamine, nu după narcoleptice.
Subtitrarea trebuie activată. Fie din butonul indicat de săgeata galbenă:
1
Fie de alături, din Setări:
2

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu