joi, 9 iunie 2016

Concurs " Valcea- colt de rai" 2016

Concursul "' Valcea- colt de rai" etapa locala 2016, s-a incheiat. Pentru a stabili castigatorii acestei etape s-a format un juriu din: profesor de limba si literatura romana, Diana Catrina si bibliotecar, Alexandra Elena Bercea.
In urma jurizarii lucrarilor inscrise la etapa locala au fost desemnati urmatorii castigatori:

Sectiunea Pictura/ Desen
Premiul I :
  •  REWAND17 


  •  AGV 


     

    SECTIUNEA POEZIE
Premiul I:
  • H.G.2003


Lacrimile cerului


Când cerul plânge,

Afară plouă,

Tristețea sa ne-o arată nouă.

Când inima se frânge,

Ea plânge cu lacrimi de sânge.

Dacă inimile ar zâmbi

Soarele cel cald ar răsării.

Iubirea repară inimile sparte,

Iar curcubeul oprește lacrimile amare,

Ale norilor de plumb.

Iar cerului lacrimile i se frâng.

Și ale soarelui raze se strâng,

În buchete de aur.

Inimile se adună ca suflete pereche.

Ca într-un basm și o poveste veche.







H.G. 2003



SOARELE ȘI LUNA





Un soare și o lună
Fac o zi bună…
O noapte de vis,
O viață de paradis.


Soarele a promis
Că întreaga zi,
Ne va încălzi
Cu ale sale raze.


Și Luna a zis
Că pe cerul stins
Ne va lumina
Calea, noaptea toată.

Soarele, Luna sunt
Lumina și căldura
De pe pământ.
Ei ne luminează
Cerul și viața.

H.G.2003





NOAPTEA


Un regat întreg

De negură și ceață,

Aduce cu el

Stelele de gheață.



Un voal de- ntuneric

Acoperă prejurul,

Și-mbracă totul

În neagra lumină.



Cerul albastru

E încărcat de stele.

Sunt multe…

Ca lacrimile ploii grele.



Stau și privesc

Luna aprinsă,

Atunci când lumina cerului.

E stinsă.




H.G. 2003





  •  REWAND17

 


În abis de sentimente



Se lasă seara, se lasă-n abis

Și mă cufund în el…

Adie-n stihuri, aromată pastă;

A renașterii,pulsații magice,

Trecând pe șoapte-n

Valuri de amurguri ametiste

O,priviri rătăcitoare…

La cântecul nopții, chemare dulce

Ce sufletu-l în sărutări îl reaprinde;

Oceanu-mi înghețat de stele

Cu-o scânteie din văpaie târzie,

Infinit celest pierdut în raiul firii.

Se-aude cum curge, în pulberi de diamant;

Neșlefuit de lună, un râu exuberant…



                                                                   REWAND17











Cuvinte întemnițate-n arme



Când sentimentele-mi tresar,

                                        Ia-mi inima de vată;

Dă-i foc, arunc-o în pustiu de humă.
Ascunde-mă colea, la stihuri inocente
Purgatoriu ce se pierde în van…

Cugetu-mi răsună beat de lacrimi…
Când sufletulu-i pârăsc de palida viață,
Renasc în stihuri, jocuri de umbră
Din abis necontenit se-adună;
A gloanțelor însetate, furtună!

Sub raiul meu de taină,
Hârtia taie,pumnalul mângâie
Cuvintele-s mări ce ard;
Apusul îmi e prieten.
Iar sufletul, un cerșetor de clipe!

Se prăpădește-n temnița creației,
Se macină în privirea-mi cea deșartă
Soldat mai brav,mai înțelept…
Să potolească tăcute fiare de rugină;
Arme ce se hrănesc cu sânge.




                                               REWAND17


 

Facerea lumii


Sub mantia nopții, refugiul vieții

Ne-am așezat în taină;

tu și eu, doi orbi mânați de șoapte.

Priveam negrul abis pictat cu stele,

priveam cum valurile celestei mări

îndeamnă-n elixirul nopții rătăcite;

un infinit mai mare, mai frumos…

Iar raiul domnea peste ființa-mi cea mută;

râul spulberând solemna tăcere a neantului

cu-ale sale pulberi de diamant, neșlefuite de lună

O, priviri rătăcitoare…

Mai știi, tu, suflet drag?

De cea dintâi întâlnire a noastră?

                                 REWAND17
  



SECTIUNEA PROZA SCURTA/ESEU

 Premiul I:
  • A.E.2002

BASMUL FLORILOR

Vă invit în magica lume a zânelor!
Cum vom ajunge acolo?
Veniţi alături de mine în grădina cu flori! Grădina cu flori este pentru mine un tărâm de basm. Zâne, regi, regine şi curteni se arată în regat. Trandafirul şi Laleaua sunt cuplul regal, zânele sunt Tufănicile, iar curtenii sunt: Zambilele, Crizantemele, Mărgăritarul şi tot arealul de flori înmiresmate. Mici muncitori din regat sunt Albinuţele şi Fluturaşii. Soarele trezeşte regatul la viaţă ca un ceas deşteptător. Fiecare floare a dansat la balul regelui Trandafir. Muzica se auzea pe fundal. Păsările ciripeau , vântul adie printer crenguţe, greierii fac pe violoniştii, iar aerul este parfumat. Roua dimineţii dă regatului schipiri de iamant şi stropi de iubire. La finele zilei Trandafirul a poruncit stingerea luminilor.
Vă invit sa vizitaţi şi voi o grădină de flori!
A.E.2002



COPILĂRIA ÎN RIME

Haideţi în frumoasa mea lume, în care muzica se aude tot timpul pe fundal!
Vă invit să jucăm " Domino" sau " Pradă de război" şi să călătorim " Pe aripi de vânt" spre " California" pentru a o asculta pe Adda cântând " Îţi arăt că pot". Haideţi să dansăm alături de Randi şi să desenăm totul în " Creioane colorate" în frumoasa lume a muzicii. Să oprim " Ploaia" cu zâmbete. Cum spun eu mereu " De cât să pierd zâmbete , mai bine pierd scimbete!" Toate florile spun că sunt " Vagabontul vieţii mele" şi uneori " Calc pe suflete", dar eu cred că " Nu sunt". O prinţesă ar spune " Să cânte trompetele", dar eu nu. Eu " Le- am spus şi fetelor" despre lumea de basm din care decolează " Avioane de hârtie" şi unde o pot întâlni pe " Eroina mea". Asta e lumea în care nu poţi avea " Insomnii". Aici totul se leagă de proverbul " Niciodată să nu spui niciodată". Pot spune că " Totul va fii bine" în lumea muzicii.Ca şi mâncarea, viaţa are nevoie de " Condimente". " A ieşit soarele din nori", iar vremea e perfectă pentru o" Poză de album".
Poate uneori" Greşesc", dar nu sunt un " Asasin".
Pot spune că viaţa " Mă iubeşte" şi eu îi pot spune ei " Te iubesc!"
A.E. 2002





 

COPILĂRIA LA SAT

Nucul, copacul din curtea bunicilor mei are un farmec aparte.
Aici, alături de bunica mea depănăm poveştile din călătoriile de altădată. Printre ramurile dese ale nucului se zăresc câteva săgeţi de lumină. O briză caldă mişcă lin frunzele mari ale nucului . În scoarţa sa zac multe poveşti despre iubire şi iertare. Ramurile groase ale nucului de care bunicul mi-a legat un leagăn par să ne cheme la joacă pe mine şi prietenii mei. Am vrut să împărtăşesc cu voi câteva din amintirile mele, dar mai sunt încă multe de spus. În nucul de poveste am avut şi o căsuţă în care ne strângeam când ploua. Noaptea pentru noi era foarte scurtă. Adormeam târziu şi ne trezeam devreme pentru a reîncepe jocurile.. Distracţia făcea timpul să zboare ca vântul. Juliturileşi zgârieturile, parcă, nici nu mai dureau, iar căzăturile din leagăn erau la ordinea zilei. Când venea noaptea, toţi plecam, dar cu promisiunea că ne vom revedea. Firul apei ce răcorea satul în zilele caniculare era bucuria tuturor copiilor din sat. Deasupra apei era şi un pod pe care cei mari urcau şi săreau. Fiecare zi aducea cu sine noi jocuri. Jocurile se ţineau lanţ şi vara era cel mai frumos anotimp pentru noi toţi.
Iubesc copilăria la sat, jocurile pe care le inventam şi peisajul de vis.
A.E.2002

Premiul II:
  • PM08


 

JUCĂRIA MEA PREFERATĂ

Îmi amintesc cu drag de primii mei ani ai copilăriei , de universul meu imaginar şi colorat. Pe atunci , mă jucam cu un ursuleţ drăguţ, pe care l-am numit Teddy, i-am ales acest nume de la sucul meu preferat "Tedi".
Pentru mine, Teddy era o fiinţă dragă căreia puteam să-i spun orice, cu el adormeam şi tot cu el mă trezeam. Îl am de la vârsta de doi ani, pe când l-am primit cadou de la părinţii mei şi chiar şi acum îmi este tare drag de el. Întotdeuna mi-a fost alături şi niciodată nu m- a judecat , nici când i-am rupt picioruşul stâng la joacă. Ce-i drept atunci am plâns foarte mult, în sinea mea credeam că nu mă va ierta niciodată, însă el a făcut-o, m-a iertat iubindu-mă în continuare.
Îi povesteam mereu lui Teddy despre întâmplările mele de la grădiniţă, despre colegii mei şi exploram împreună multe lucruri: natura, livada bunicilor. Mereu făceam aceste lucruri, ca şi cum le făceam cu o fiinţă vie, pentru că asta era Teddy pentru mine, un prieten adevărat pe care l-am iubit şi încă îl iubesc.
PM08


PRIETENIA
Pentru mine prietenia este cel mai frumos lucru pe care îl am. Fără prietenie pământul ar fi un loc anost plin de ură şi neînţelegeri. Prietenia nu poate fi dusă mai departe dacă nu suntemm în stare să trecem peste mici greşeli. Ea se naşte dintr-un sentiment de simpatie, de respect şi de stimă faţă de o altă persoană, iar aceasta se desăvârşeşte în momentul în care la mijloc există un ataşament reciproc între cele două persoane. Este îngrozitor să nu ai un prieten căruia să-i spui cât eşti de fericit sau de trist.
Chiar dacă ne-am obişnuit să-i numim prieteni pe toţi cunoscuţii noştri, în realitate, prietenii adevăraţi pot fi număraţi pe degete, nimic nu e mai amar decât otrava prieteniei false.
Cu toţii am avut prieteni încă de la grădiniţă, când nu ştiam ce e un prieten adevărat, cu toate că ne înţelegeam foarte bine cu anumite persoane, ne jucam, ne împărtăşeam micile secrete, uneori ne mai şi certam; pentru noi asta era prietenia. Acum prietenia poate însemna mai mult, prietenii trebuie să-şi fie alături unul altuia şi să se sprijine la bine şi la greu.
Iubiţi prietenia, ea este cea mai importantă !
PM 08



VARA

Zorii zilei se ivesc voioşi . De după deal, soarele a început sfios să se ridice. Ciripitul păsărelelor răsună prin împrejurimi. Anul şcolar stă să se termine , iar copiii stă nerăbdători să plece la mare, la munte sau la bunicii lor.... Soarele se ridică încet- încet şi îşi îndreaptă fruntea către înaltul cerului , aruncând cu suliţe de aur spre pământul colorat de covorul multicolor al florilor de vară. Livezile scăldate-n aur, ne aşteaptă pe toţi cu roade din belşug, iar fluturaşii viu coloraţi aleargă din floare în floare.
Zâna verii a îmbrăcat toată natura în culorile ei preferate , trasă de o caleaşcă cu raze de soare şi cu mii de fluturi coloraţi. Pomii îmbrăcaţi în lumină şi culoare îşi arată frumuseţea. Este fermecător. Pădurea umbroasă ocrotea vietăţile ei mirifice, iar culoarea ei te atrage precum un smarald.
În mângâierea domoală a soarelui îmi scriu ideile pentru vacanţă, căci vara abia a început.
PM08



SECTIUNEA CREATII VIDEO
 

 

 Premiul I:

  • SAMANTHA
https://youtu.be/F6lEBr9h8T0

https://youtu.be/RRpHjR8wwDA






 Bibliotecar: ALEXANDRA BERCEA



 














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu