miercuri, 16 septembrie 2020

Galicea- ,, Anul omagial al lecturii-2020!”

 

Pe 10 septembrie am sărbătorit ,,Anul omagial al lecturii- 2020!”, pentru a omagia cartea, lectura, și a prezenta și evalua atelierele de vacanță, care au avut loc la Biblioteca noastră în perioada iunie-septembrie, pe platformele de comunicare online, Google Meet și Zoom, cât și evaluarea proiectului ,, Citim împreună online”, desfășurat pe parcursul lunii aprilie.

Iată cele 6 proiecte implementate pe o perioadă de 100 de zile, în perioada iunie-septembrie.

 1.Bucuria lecturii, proiect implementat zilnic, desfășurat în cadrul Clubului de lectură al B.P.Galicea, care a cuprins un număr de 25 utilizatori de carte, ce au participat la implementare, prin lecturare din minibiblioteca personală, dar și din fondul de carte al bibliotecii din diferite domenii. Vor prezenta scurte referate despre importanța cărții și a cititului, despre bucuria lecturii și beneficiile ei, bibliovoluntarii: Clăianu Nicoleta, Neacșu Alexandru, Fumuru Ștefan.Am avut ca partener în acest proiect pe doamna profesoară de franceză Deaconu Daniela. 

    2. Tur virtual în muzee, unde am vizitat online ,,Muzeul de istorie, din București; Muzeul de aviație; Muzeul Național al țăranului roman, Muzeul Antipa. 

    3. Olimpiada de benzi desenate, proiect inițiat de autorul de benzi desenate Mihai Grăjdeanu, tema proiectului pentru anul 2020 ,, Povestea inelelor olimpice, ținând cont că anul acesta se împlinesc 100 de ani de la prima prezentare oficială a steagului olimpic. Proiectul se desfășoară sub egida Comitetului Olimpic și sportiv Român. În acest proiect avem înscriși 5 galiceni talentați, (Clăianu Nicoleta,  Butuc Teodora, Ploae Alexia, Fumuru Ștefan și Neacșu Teodora), care vor reprezenta comuna Galicea, la acest proiect internațional, ce va fi difuzat pe Radio România Cultural și în ziare și reviste de specialitate.

     4.,, Biodiversitatea- lumea plantelor și a animalelor, proiect realizat în parteneriat cu doamna prof.de biologie Antonie Natalia, în cadrul căruia am descoperit Terra, Grădini zoologice, am învățat să mâncăm sănătos și am aflat multe curiozități despre tot ceea ce ne înconjoară.

  5. ,,Clubul curioșilor”, în care am citit aproape zilnic, curiozități, noutăți din toate domeniile, matematică, științe, etc.

    6. Trenulețul cu povești, proiect inițiat de Biblioteca Publică Pietrari, în care am fost și noi parteneri, ne-a dat ocazia să facem turul  virtual a 13 biblioteci din țară, inclusiv Biblioteca Națională a României, din București.

Prin toate aceste activități susținute am avut ca obiectiv, dezvoltarea capacității copiilor, de a acumula noi informații necesare dezvoltării intelectuale și de a pune în practică cunoștințele pe care le-au dobândit, fie prin lectură individuală sau grup, toate acestea realizându-se, online,  la Biblioteca Publică Galicea.

De asemenea au avut loc discuții libere legate de temele dezbătute, de ceea ce au învățat în această perioadă și transmiterea mai departe, prin propriile mijloace creative a ceea ce au învățat la bibliotecă, pentru a atrage către cultură și alți copii ai comunității noastre.

În timpul activităţilor, am făcut poze şi am distribuit pe pagina de facebook a bibliotecii și vor fi incluse în raportul de activitate al bibliotecii cât și pe platforma de comunicare a Bibliotecii Judeațene Antim Ivireanul.

            La încheierea acestei perioade s-au premiat copiii participanți, online, prin acordarea de diplome și premii , cu sprijinul Administrației Publice Locale.

 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu