miercuri, 3 iunie 2020

Păușești-Măglași-Maratonul de Povești-1 iunie 2020-

Pentru că mi-am dorit să redescopăr  farmecul poveștilor citite împreună cu voce tare, să descrețesc  frunți și suflete, să fiu mai aproape  de toți cei care iubesc poveștile, bibliotecile și , de ce nu , iubesc bibliotecarii inimoși, am participat, luni 1 iunie 2020 (cea mai frumoasă zi din an  în care sărbătorim copilăria) la Maratonul de Povești.”Alergarea” la acest maraton special, care s-a desfășurat între orele 10.00-18.00, m-a transformat în personaj principal ( nu au existat personaje secundare!) al unei povești de poveste:”Povestea a 70 de bibliotecari din România și Republica Moldova,70 de povești citite Live, pentru 70 de aniversări a Zilei Internaționale  a copiilor în România”.Povestea aceasta unică în istoria bibliotecilor românești, magică, plină de emoție, de lacrimi de fericire m-a adus aproape de colegi bibliotecari din toată tara și din Republica Moldova si , mai ales , m-a adus aproape de copiii care iubesc poveștile și și-au dorit să primească în dar , de ziua lor, cele mai frumoase povești…Darul meu pentru acești copii minunați a fost lectura poveștii „Dor de frunze, scrisă de elevul Dimitrie Goran , poveste care face parte din cartea ”Satul vâlcean văzut prin ochii copiilor de ieri și de azi din Păușești-Măglași”, lucrare de apariția căreia m-am îngrijit  împreună cu doamna Zenovia Zamfir și domnul Gheorghe Constantinescu.
La ora douăsprezece si cincisprezece minute ,după povestea lecturată  în limba maghiară de la Biblioteca  Județeană „I.Scipione Bădescu”din Sălaj  i-am primit pe toți  copiii prezenți la maratonul nostru ( ba, chiar și pe părinți și bunici!) în casa mea cu emoție , cu bucurie, cu bujori roz sau roșiori, cu mare , mare drag, cu urări de bine din comuna Păușești-Măglași, cu lectura poveștii pregătite și cu îndemnul :”jocul, cartea și prietenia , fac minunată copilăria”…Momente unice în activitatea mea profesională, momente de neuitat.
Mulțumesc organizatorilor ( bibliotecari inimoși cu mare , mare drag de meseria lor și de semeni!)pentru efortul pe care l-au depus în realizarea poveștii celor 70 de bibliotecari și a celor 70 de povești citite live pentru 70 de aniversări a Zilei Internaționale a Copilului în România!






Bibliotecar, Ioana Goran

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu