vineri, 9 august 2019

Tetoiu - Vâlcea colț de rai 2019 - etapa locală

  
        Premiul I  - secțiunea poezie
                (  cântăreața  )


                                          SATUL  MEU  NATAL

 

Colo sus, de tot în deal

Este satul meu natal

Unde  eu copilăresc

Cu copii mă veselesc.

 

Satul meu este micuț

Dar este foarte drăguț

Oameni buni sunt peste tot

Toți  vorbesc și dau noroc.

 

Peste tot sunt floricele

Împrejurul  casei  mele

Mici,micuțe colorate

Sora mea le rupe toate

 

Eu ,Denisa  și Maria

Ne jucăm cu farfuria

Farfuria zburătoare

Este foarte-n cântătoare

 

Mai la deal se vede-n zare

 Nea Gheorghe pe-un cal călare

Fuge de parcă ar zbura

Pe lângă căsuța mea

 

Primăvara  ne adunăm

Cântecele  noi cântăm

Și  culegem floricele

Mici ,drăguțe ,mititele

 

Vara noi rău ne jucăm

În piscină ne aruncăm

Mâncăm  mere, prăjituri

Degustăm suc de căpșuni

 

Iarna  noi  iar  ne distrăm

Cu copii ne jucăm

Și ne dăm cu săniuța

Până la pod la Lenuța

 

Satul meu este micuț

Dar este foarte drăguț

Este foarte  mititel

Și nu aș pleca din el
                                                                                                                           (Cântăreața )
 
                                 

                                         Învățătorul  nostru  drag   

 

Învățătorul  nostru drag   

Ce ne aștepta în prag

Ne-a învățat să socotim

Să scriem și să citim

 

Încă din primele zile

Ne-a învățat  așa de bine

Multe lucruri minunate

De noi încă neaflate

 

Glasul blând și vocea lină

La fel ca o mandolină

Și privirea ei senină

O priveam ca pe-o lumină

 

Zi de zi ne învăța

Și cu trudă  ne arăta

Stiloul să-l mânuim

Și chiar cum să-l  folosim

 

Cifre multe, pătrățele

Ne jucam mereu cu ele

Liniuțe noi făceam

Bastonașe  desenam
 
 

Cântecele ne cânta

Poezii ne recita

Cu căldură  ne învăța

Doamne,  ce bine  era !

 

Eram mici și alintați

Și chiar de toți răsfățați

Ne făcea poftele toate ,

Ah , ce bine era, frate !
                                                                                                                        (Cântăreața )



                                                     Doamna director  

 

Doamna noastră directoare

Este chiar, frumoasă tare

Ea ne-nvață  ecuații

Multe probleme și fracții

 

Triunghiuri și pătrate

De ne doare capul, frate!

Ne explică tot mereu

 Matematică  la greu



Adunări ,scăderi ,de toate

Noi nu înțelegem ,frate!

Geometria este grea

Algebra la fel și ea

 

Toate puse la un loc

De le-am arunca pe foc

Dar nu putem face așa

Nu ne lasă inima

 

Învățăm cu toții carte

Ca să ajungem departe

Chiar dacă ne este greu

Noi o vom iubi mereu.

                                                                                                                              (Cântăreața )
 
 
                  Premiul I -secțiunea desen
                         (Artistul )
 






Bibliotecar -Gheorghița Mihai
 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu