vineri, 15 decembrie 2023

Biblioteca Publică Locala Tomșani: Concursul Județean "Vâlcea - colț de Rai", anul 2023/ Ediția a XII-a

 În perioada iunie-decembrie 2023 la Biblioteca Publică Locala Tomsani  din comuna Tomsani , judetul Valcea,   s-a desfășurat concursul „Vâlcea - colț de rai”, etapa locală -2023,  la care s-au înscris elevi în cadrul secțiunilor : poezie, proză scurta /eseu,  și desen/pictură si pictura pe tema religioasa .

 Creatiile pe care le inscriem la etapa judeteana de la Biblioteca Publica Locala Tomsani sunt:



I- SECTIUNEA POEZIE 

E iarna mea

                                                                                                           1.  SCRISA DE DORI


Ce frumoasa este iarna

Cand la geam eu o privesc

 Numar fulgii de zapada

 Nici macar nu mai clipesc

 

Si s-a strans zapada multa!

 Totul este inghetat

Ma grabesc sa deschid usa

Dar e plina de omat

 

Si astept cu nerabdare

 Sa-mi pun ghete si manusi

Vai! Aud in departare

Vin copii la saniusi

 


Ninge peste sat

                                                                          2.   SCRISA DE DORI 

Un strat moale de zapada

 S-a oprit la mine-n poarta,

Si coboara se aseaza,

Peste camp si peste casa

 

Albul ei nemarginit

Mii de stele de argint,

Imi sclipesc si se topesc

Jucause imi vorbesc.

 

O astept cu nerabdare

 Sa-nveleasca cerul mare

Sa privesc in departare

Iarna mea, cea visatoare

 

Nu e alta , cum e ea!

Simpla,  alba, fulg de nea

Te astept cu bucurie

Te privesc cu veselie!



II- SECTIUNEA PROZA


Poveste despre sat

                                                                                        1.   SCRISA DE DORI

Auzim tot mai des expresia ,, intoarcere la origini,,. Traind intr-o societate in care tehnologia si-a intins tot mai mult ,,tentaculele,, punand sau dorind sa dea cumva  uitarii adevaratele valori ale societatii, bazate pe traditii si incarcatura emotionala, singura scapare catre natural, simplu, adevarat si firesc este satul nostru minunat.

Sa privim in trecut , sa ne amintim de simplitatea locurilor natale, de frumusetea si incantarea momentelor traite in natura. Sa lasam pentru un moment acele lucruri artificiale care ne inunda vizual si sa visam cu ochii deschisi la copilarie , la acele clipe cand uitam sa ne intoarem acasa de la saniusi, cand veneam uzi pana la piele, cand mancam in graba un porumb fiert , cand bunica pregatea ceva special, caci doar ea stia reteta magica si nimeni altcineva , cand alergam fara motiv,  ne ascundeam si stateam adunati , vorbind in soapta, cand zilele nu erau suficient de lungi pentru tot ceea ce aveam de facut … si multe mai aveam , intr- o copilarie lipsita de griji si totodata perfecta.

Ce poate fi mai frumos si mai incantator decat sireagul de margele care se inalta agale catre inaltul cerului, dintr-un cos de casuta cu geamuri aburinde si prispa acoperita de omatul cenusiu al noptilor lungi de iarna.

Daca am putea cu adevarat sa intelegem ca tot ceea ce este simplu, natural, firesc , este o incantare si in acelasi timp o bucurie pentru suflet si inima.

Frumussetea satului izvoraste din simplitatea lui,  din trainicia si vibratia oamenilor, a traditiilor caci ne coplesesc de emotie.

Satul meu, coltul meu de liniste si bucurie!

 

 




Tomsaniul, coltul meu de rai!

                                     2. Scrisa de INA

            Cine trece dinspre Rm Valcea, capitala judetului Valcea,  catre Tg. Jiu, pe traseu , la 40 si ceva de km de Rm. Valcea, acolo unde este Cismeaua din Tomsani , cu apa cristalina si buna, amplasata langa drumul national, acolo este comuna mea frumoasa, cu locuri intinse de livezi, cu raul Bistrita in care se oglindeste intreaga comuna, cu oameni harnici si falosi, aici va invit sa popositi, sa beti apa buna de izvor , sa admirati mediul curat , cu aer proaspat, sa vizitati parcul  cu lacul plini de nuferi, sa va odihniti si sa admirati frumusetile Tomsaniului.

Aici , in Tomsani , sunt cele mai dragi persoane, familia mea, persoane frumoase, care sunt langa mine mereu, care ma inconjoara cu dragoste.

 Ce bine este cand ma trezesc dimineata si ii vad pe ai  mei , cu zambete largi- drept multumire, ca suntem impreuna si ne sprijinim unii pe ceilalti intotdeauna!

Viata este frumoasa atunci cand suntem impreuna cu oameni  respectuoasi, calzi, intelepti,  blanzi. Ce poate fi mai frumos decat sa auzi de la persoane dragi , pentru care noi insemnam ceva , spunand ,, Multumesc ,, sau ,, Te iubesc,,.

Eu sunt tare bucuroasa ca traiesc langa familia mea  frumoasa care imi daruieste tot ce are mai bun si ma inconjoara cu caldura .

Lumea  mea este frumoasa , invata, drag cititorule,   sa traiesti viata alaturi de persoane frumoase , bune si dragi,   care te merita!

 

 



III- SECTIUNEA  PICTURA PE TEMA RELIGIOASA 

1.PICTATA DE SARI



2.PICTATA DE SARI
3. PICTATA DE DEEA

4. PICTATA DE DEEA
5. PICTATA DE NATI

6. PICTATA DE GIA

7. PICTATA DE GIA


IV. SECTIUNEA PICTURA/ DESEN

1. DESENATA  DE DORI
2. DESENATA DE DORI

3. DESENATA DE LETI


4 DESENATA DE RIA

5.DESENATA DE FLOARE DE MAI 

6. DESENATA DE ANI 


7. DESENATA DE ANI 

8. DESENATA DE ANI 

9. DESENATA  DE ISTETU 

 10 . DESENATA DE BLONDI

11. DESENATA DE BLONDI

12. DESENATA DE BLONDI 

13. DESENATA DE LILI

14 . DESENATA DE ELA 

15. DESENATA DE GEO 

16. DESENATA DE ANDRE



17. DESENATA DE ANDRE

18. DESENATA DE ANDRE




























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu