miercuri, 27 decembrie 2023

Școala Gimnazială Mălaia - ,,Vâlcea - colț de rai” 2023, Ediția a XII-a

Motto (cod/ pseudonim autor): ,,ACASĂ” 

VIS DE BRUMAR

     Din podul toamnei- ros de amintiri –

     Coboară-n zori alaiul lui Brumar.

     Tu râzi, tăcând și încă te mai miri

     Că-n foi de nuc ne plouă în zadar,

     Opaiț stins e desfrunzitul gând

     Ce ni se-așterne-n pleoape către seară,

     Când plopii obosiți de toamnă plâng

     Dureri ce nu mai pot să ne mai doară,

     Și-n noaptea-mbobocitelor magnolii

     Om țese rai de nuferi care mor,

     Când podul toamnei,- ros acum de molii -,

     Rămâne vis de ne-mpliniri, de dor... 

Motto: ,,ACASĂ..

NE-MPLINIRE...

     Să te renaști, tot singur în primăvara toată

     Ca-n cumpeni de fântână tânguitoare vânturi,

     Când știi-vei, fără taină, că n-o să se mai poată

     Să muști din amintirea pierdută printre rânduri,

     Să mai alergi pe strada pitită-ntre castani

     Visând copilăria – desculță prin țărână –

     Într-un pridvor cu toamne culese printre ani,

     Pe-un prag unde, și astăzi, te-așteaptă o bătrână,

     Să te trezești, tot singur, când zorii vor apune

     În albul de pe tâmple, pierdut în suferință,

     Și-n dimineața vieții, - cea mai frumoasă-n lume

     Să mai renaști speranța...e, oare, cu putință?

&&& 

Motto: ,,ACASĂ,,

SĂ-MI CULEGI CRIZANTEME...

     Îți amintești

că ți-am cerut într-o zi ceva?

     Cândva,

ți s-a părut o glumă proastă

și-ai râs de mine;

azi se cuvine

să te gândești că, totuși, n-am glumit,

că, te-am mințit

crezând în amăgirea

de-a dărui o oră de eternitate.

     Că, nu se poate

să crezi, veșnic, că tot mai  sunt în viață...

dimineață,

când m-ai căutat printre flori

și nu m-ai găsit

ți-ai amintit

ce ți-am spus într-o zi:

 

                                   ,, Când voi muri,

                                 Să-mi culegi crizanteme...,,

&&&

Motto: ,,ACASĂ,,

VIS 

     Flori viscolite-n noapte s-au adunat pe creștet...

     Pe-un colț tăcut de lună dansează fluturi mici.

     Gândesc la tine, iarăși, dar sufletul mi-i veșted

     Și greu,de-atâta spaimă că, nu mai ești aici,

     Miraj de cioburi frânte, dorinți descătușate

     Mai bântuie, haotic, cărările din gând,

     Când în apusul toamnei se rătăcesc, pe pleoape

     Chemările pădurii, care se sting, pe rând,

     Pe etajera albă a sufletului meu

     Cândva, în alte vremuri, am plâns cu crizanteme...

     Dar m-am trezit din visul părerilor de rău,

     Petală ninsă-n somnul zăpezilor eterne...


&&&

Motto: ,,ACASĂ,,

FĂRĂ TITLU

     Îmbătrânim, și-n taină, anii

     Vor trece-n zbor ca niște nori.

     În păr vor înflori castanii,

     Cernând pe tămple albe flori.

     Vom fi bătrâni, dar niciodată

     Nu vom uita c-am fost copii.

     De clipele de altădată

     Cu drag ne vom reaminti.

     Călătorim, și timpul trece

     Ca un ecou îndepărtat:

     Iar drumul său, pustiu și rece

     Rămâne-n urma-i, neumblat...

 

prof. coord. Mari-Jana Taloș Măluțeanu


   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu