joi, 7 decembrie 2023

Amarasti - ,,Vâlcea - Colt de Rai 2023” - Etapa Locală

Sectiunea  Pictură/ Desen


Premiul I 

Cod PMA




Cod  AM8


Cod 6GM


Cod K3NY


Premiul II

Cod 5AM



Cod GCN
Mentiune

Cod GJ17



Cod SD12


Cod VM 4



Cod AR7
Sectiunea Poezie    Premiul I


Cod GCN

Societate

Urăsc felul în care am ajuns 
Urăsc cât de mult ne-am distrus 
Când şi cum s-a întâmplat?
De am ajuns aşa

Am fi în stare să ucidem 
Pentru sume de bani 
Am umili pe oricine 
Pentru a fi cei mai tari

Totul ţine de firmele de haine 
De telefonul pe care îl deţinem 
De maşină şi de bani

De iubire nici nu mai zic 
Oamenii mai nou sunt jucării 
Ne întrecem cine are mai multe relaţii 
Şi ne bucurăm de suferinţa persoanelor

Despre drepturi n-am cuvinte 
Toţi se aruncă cu capul înainte 
Cine are dreptate şi cine nu 
Toţi ştiu ce-i corect acum 
Şi totuşi toţi greşesc

Ne credem superiori şi stăpâni pe viaţa altora 
Le spunem cum trebuie să fie 
Şi pe cine să iubească 
Le facem viaţa un chin 
Oamenilor care sunt diferiţi

Şi deşi Biblia spune lubeşte-ţi aproapele
Nimic nu mai e de iubit
Când eşti criticat pentru orice lucru mic.
 
&&&

Ochii care nu se văd se uită

Te-am uitat
Nu de tot, încă eşti dorul 
Ce mă doare câteodată 
Dar am uitat cum să te iubesc 
Am uitat cum să îţi scriu 
Să te întreb dacă ai mâncat Sau dacă eşti bine 
Pe toate le-am uitat

Nu te-am uitat de tot 
Încă îmi amintesc conversaţiile noastre 
Am uitat de zâmbetul pe care îl iubeam 
Am uitat să mai iubesc tot ce însemni tu

Şi tu probabil ai uitat de mine 
Probabil că mult mai uşor 
Poate nici nu ţi-a păsat 
Când ai plecat
Poate că m-ai uitat cu adevărat.

&&&
 
Două suflete moarte

Într-o bună zi
Două suflete s-au întâlnit
Şi pe loc ele s-au iubit

Şi-au spus problemele 
Şi reciproc şi-au alinat durerea 
Două suflete reparate 
Erau ca două flori minunate

Timpul a trecut 
Şi uşor, uşor vântul a bătut 
Sufletele s-au distanţat 
Şi durerea nu şi-au mai alinat

Sufletele s-au despărţit 
Şi s-au uitat
Iubirea lor care a existat 
Acum s-a terminat

Sufletele nu se recunosc 
Şi se întorc la ce au fost 
Două suflete moarte 
De lume uitate.

&&& 


Sectiunea Proza scurta/

La muzeu
Într-o zi de luni am mers cu colegii mei la muzeul vinului din Drăgăşani. Eram tare încântată. Ajunşi în Drăgăşani în faţa muzeului, ne-a întâmpinat o doamnă tare drăguţă.
Aceasta ne-a povestit legenda Viţei de Vie . După ce a terminat de povestit am explorat muzeul. Am văzut războaie de ţesut, costume tradiţionale şi multe sortimente de vin.
Când ne plimbam prin muzeu , doamna bibliotecară mi-a spus că aş putea face o proză scurtă despre muzeu.
Şi aşa a apărut această proză.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu