marți, 19 iunie 2018

Galicea- Concurs Vâlcea Colț de Rai- faza locală 2018


 Câștigătorii fazei locale a Concursului ,,Vâlcea - colț de rai”- 2018, au fost premiați în cadru festiv, la serbarea de sfârșit de an școlar, în cadrul căreia s-au acordat diplome și cărți.S- au înscris 13 elevi, la secțiunile poezie, proză și creații video.Juriul a fost format din d-na prof.de limba română, Mănoiu Elena Simona și bibliotecar, Tițu Maria.

Premiul I- Secțiunea poezie

Neam românesc

În astă lume ne- am unit,
Iar azi suntem de- o laltă,
Frați și surori, și mari, și mici,
Azi sunt de partea noastră.

Avem o țară și- o iubim,
Prin ea trăim noi astăzi,
Indiferent de vreme, timp,
Rămâne țara noastră.

Strămoșii noștri au luptat,
Pentru a o păstra ne- nvinsă,
Le datorăm un gând curat,
Și- o laudă precisă.

În mâna noastră este cheia,
Și- n suflet este pacea,
Căci azi, prin sfântul nostru veac,
Ne-am păstrat libertatea.

Fi-ți mândrii că sunteți români,
Și spuneți cu tărie,
Că orice ar fi pe acest pământ
Aveți un neam și o glie.

ELENA2004
 Mama,


Tu m- ai învățat iubire,
Mi- ai dat viață, să trăiesc,
Cea mai mare fericire,
E când pe tine te privesc.

Tu m- ai învățat ce- i teama,
Îmi spuneai: Când te faci mare,
Nu mai e cu tine mama,
Să îți sufle unde doare!

Să nu simt ce e durerea,
Și cu răul te- ai lupta,
Ai îngenunchea cu milă,
Ți- ai da ani din viața ta.

De ai mai avea o viață,
Tot la mine te- ai gândi,
Să nu știu ce- i rău pe lume,
Și să am doar bucurii.

Știu cât suferi, nu- i ușor!
Pentru mine- ai înfrunta,
Răni adânci care te dor,
Ai da totu- n viața ta.

Nu există mulțumire,
N- am cuvinte să- ți vorbesc,
Tu ești Raiul pentru mine,
Și- ți spun: ,, Mamă, te iubesc”!

ELENA2004

 Țara Românească

Românie țară sfântă,
Ești aur și argint,
Că orice a fost pe câmp de luptă,
Tu tot nu ai murit.

Meleagurile tale toate,
Sunt pline de mândrie,
Că orice- n lume s- antâmplat,
Ne- ai adus vitejie.

Respectul nostru- i tot al tău,
Și stima și onoarea,
Indiferent de ce erau,
Ne- a readus sudoarea.

Chiar dacă timpurile- s noi,
Nu ne pierdem speranța,
Iubirea ce o dăinuim,
Realmente toată viața.

Sunt mulți români plecați departe,
Și nu se simt acasă,
Dar orice ar fi pe acest pământ,
Rămâne țara noastră.

ELENA2004


         Generația de azi


Generația de azi,
E doar o absurditate,
Mai exact o colectivitate,
Fără inovativitate.

Copii care au devotament,
Dar fără internet,
Sunt distruși complet,
Și o spun fără regret.

Mereu am vrut să evităm,
Să spunem că nu suntem ce insinuăm,
Dar adevărul îl reproșăm,
Și nici noi nu știm ce căutăm.

CAG2018

Țară mamă,

Românie, ești o țară,
Frumoasă și bogată,
În tine trăim în pace,
Cu toții laolaltă.

Tu ai holdele bogate,
Cu spicul roditor,
Și ne dai pâinea cea bună,
Ce ne place tuturor.

Noi te iubim ca pe o mamă,
Scumpă patrie să știi,
Să devi tot mai frumoasă,
Ca o ,,IE Românească”.

Să trăiești numai în pace,
Cu toți ce sunt ori vin,
Să devii ca o grădină,
În parfum de trandafiri.

CAG2018

România,

Țară plină de culoare,
Țară încărcată de sărbătoare,
Țară plină de flori,
Și de- ai săi eroi.

Ăsta-i locul unde am copilărit,
Am jucat, am chiuit,
Am mers prin codrii mereu,
Să- nțeleagă dorul meu.

Asta- i România mea,
Dar voi ați plecat din ea,
Ați lăsat în urma voastră,
Tradiția românească.

CAG2018

Premiul II - Secțiunea poezie

 Țara mea dragă,

Țara mea eu o iubesc,
Și în pace vreau să trăiesc,
Vorbim toți aceeași limbă,
Pe planeta mea iubită.

Războaie nu ne dorim,
În pace vrem să trăim,
Alături de tine să fim,
Țara dragă, te iubim.

Un neam de oameni suntem,
Cu eroi din altă lume,
Patria noastră o îndrăgim,
Un neam unit să fim.
  
Avem un popor viteaz,
De daci și de romani,
Ne înălțăm patria,
De mii de ani.

Mândră- i țara mea,
Stă la poale de Carpați,
Strălucește ca o stea,
Ce frumoasă- i țara mea.

Nu există țară frumoasă,
Cum e România noastră,
Tot mândră, tot glorioasă,
Cu eroi de viță aleasă!

IRINA2005

Fericirea,

Fericirea- i o plimbare,
Peste razele de soare.
Raze galben- aurii,
Peste chipuri arămii.

Fericirea- i o sclipire,
În ochii mici de copil,
Ținut în brațe de mamă,
Drăgăstos și mai subtil.

Florile- s natura toată,
Când primăvara sosește,
Când aceasta reînvie,
Fericirea- i o poveste.

Soarele e o primăvară,
Flori de gheață când topește,
Flori albastre când răsar,
Primăvara- i soare iar.

Floare albă din grădină,
Te culeg în zori de zi,
Aduci în suflet lumină,
Și bucurie zi de zi.

IRINA2005

Țara mea

România- i țara mea,
Cu un neam de vechi romani,
Patria noastră, te iubim,
Demn de tine vrem să fim.

Cu mândrie o slăvim,
Fără ea nu putem trăi,
Suntem toți de aceeași nație,
În familie ca și frații.

Poporul nostru- l îndrăgim,
De el nu ne putem despărți,
Un război nu ne dorim,
În pace vrem să trăim.
  
Demn de nație vrem să fim,
Și urmași să devenim,
Să trăim cât mai mult,
În țara în care ne-am născut.

Un popor viteaz avem,
De daci și de romani,
Inima mea bate pentru el,
Avem un singur neam.

IRINA2005

Mama

Mama e o ființă rară,
Ea e steaua de pe cer,
Mama e de flori cunună,
E curcubeul din furtună.

Ea oricând mă înțelege,
Și- mi este mereu alături,
Îmi arată calea dreaptă,
Și cum să fiu înțeleaptă.

Pentru asta o iubesc,
Și îi mulțumesc din suflet,
Pentru tot binele făcut,
Mami tu ești ca un sfânt!

BIA2005

Țara mea, inima mea

Sunt mândră de țara mea,
Așa bună cum e ea,
Eu mereu o voi iubi,
Și alături îi voi fi.

Liniștea, pacea și iubirea,
Sunt punctele noastre forte,
Care ajută România,
Tot răul să- l suporte.

Eminescu și mulți alții,
Sunt poeții noștri dragi,
Care au scris versuri multe,
Pentru a noastre bogate cuvinte.

Toți conducătorii noștri,
Ne vor fi mereu în suflet,
Patrioți și c- un secret,
Care i- a ajutat să lupte.

Cerul nostru e albastru,
Soarele e galben, luminos,
Roșu e sângele nostru,
Cu care trăim voioși.

BIA2005

România țara mea

România e țara noastră,
Și mereu o vom iubi,
Și cu bune și cu rele,
Noi mereu o sprijinim.

Roșu, galben și albastru,
E al nostru tricolor,
De care eu voi fi mândră
Și- l voi înălța în zori.

Noi avem meleaguri multe,
Cu dealuri verzi și câmpii,
Care vor fi văzute,
Și de ai noștri copii.

Portul național e vechi,
Dar acesta a fost purtat,
De toți oamenii noștri,
Ce despre România au cântat.

Curând eu voi crește mare,
Și vreau să strălucesc sub soare,
Să- mi fac țara cunoscută,
Până și peste hotare.

BIA2005

Premiul III- Secțiunea poezie


Bradul

Bradule, brăduțul meu,
Ce ești tu verde mereu,
Ești statornic, drept, frumos,
Și ești cel mai credincios.

Frunza verde nu ți- o pierzi,
Toamnă, iarnă tu trăiești,
Ca și vara înfrunzit,
Credincios și mult iubit.

Tu în iarnă de Crăciun,
Stai tot falnic ca acum,
Toți copiii te iubesc,
Și colinde îți șoptesc.

03AEE

Tricolor

Din neam în neam a fost purtat,
De cei ce pentru el au luptat,
Să- l înalți cât mai sus,
Ca să vadă ca- u ajuns,
Teferi și nevătămați.
El are doar trei culori,
Minunate și curate,
Toate de- o poveste purtate.
Una- i roșul, sângele vărsat,
Alta-i galben, câmpia pe care au luptat,
Ultima e cea mai tare,
Este albastrul, cerul mare,
Toate acestea alcătuiesc,
Un tricolor chiar Dumnezeiesc.

03AEE

Poporul meu,

E un popor din vechi strămoși,
E un popor minunat,
E un popor al meu curat,
E un popor înarmat,
E curajos și neînfricat,
E cel mai bun popor,
E frumos și vânjos,
Încât nu- l vei uita.

E poporul românesc,
Ce mult o să- l iubești,
E cinstit și serios,
Vei fi mândru de ce a scos,
Victorii mici, victorii mari,
Cu pierderi mici, cu pierderi mari,
Dar sunt mândră că trăiesc,
Scriu, citesc și vorbesc,
Ca poporul românesc.

03AEE

 Dumnezeu

Dumnezeu ne ocrotește,
De toate cele rele,
Tot ce trebuie să știm,
Că pe El trebuie să- l iubim.

Fapte bune, te iubește,
Fapte rele, te păzește,
Dumnezeu nu pedepsește,
Omul bun, El ocrotește.

SAB2005

Cartea, prietena mea

Cărticica- i ca o floare,
Nu- i frumos mirositoare,
Dar te- nvață
Tot ce- ți trebuie în viață.

Te învață a citii,
Și a scrie poezii.
Matematică de n- ai ști,
Tot în ea o vei găsi.

Cartea înseamnă prietenie,
Încă din copilărie,
Toată lumea o prețuiește,
Ca să învețe românește.

SAB2005

 Țara mea,

România, țara mea,
O iubesc cu inima,
În altă parte n- aș pleca,
Eu sunt om, în țara mea!

Bogății în țara mea,
Le păstrez întotdeauna,
Pe oriunde aș umbla,
Eu îmi laud țara mea.

Munți înalți, pădure verde,
Marea albastră, minunată,
Râuri, lacuri, ape line,
Dunărea cea mai bogată.

Roșu, galben și albastru,
Pe drapelul cel măiastru,
Ce ne- ndeamnă să trăim,
Mândră țară, te iubim!

SAB2005

 Țara mea


Acolo unde sunt înalți stejarii,
Acolo unde sunt stânci și munți,
Este neamul meu cel românesc,
Și limba pe care o vorbesc.

Țara mea e limba noastră,
Munții dacilor și marea,
De la Dunărea albastră,
Până unde- ncepe zarea.

Țara mea este curată,
Și este foarte bogată,
Aici o să trăiesc,
Până când îmbătrânesc.

14VMP

Steagul meu,

Din îndepărtata zare,
Împletesc cunună mare,
Din raze de curcubeu,
Îmi aleg culori mereu.

Roșu, galben și albastru,
Trei culori, ca trei petale,
Strălucind sub raze de soare,
Arborate în țară și peste hotare.

Este steagul României,
Tricolorul țării drag,
Înălțat cu multă mândrie,
Peste frumoasa Românie!

14VMP

 Pisica răsfățată

Stă la ușa mea din față,
O pisică răsfățată,
Toată ziua se alintă,
Și se plimbă și pe tindă.
Miorlăie când îi este foame,
Trebuie să- i dai mâncare,
Că altfel se supără tare.
E iubită, răsfățată,
De toată lumea alintată.
Ziua- ntreagă stă la umbră,
Tolănită și adormită.
Niciodată nu adoarme,
Fără un bol plin cu lapte.
Am uitat să vă mai spun ,
Că are un suflet bun.

14VMP

Mențiune- Secțiunea poezie

Un cântec

Un cântec pentru patrie,
Aș vrea să scriu și eu,
În loc de portative,
Să fie un curcubeu.

Și să nu pun note,
Doar sclipici și stele,
Să vadă toată lumea,
Frumusețea țării mele!
SAE21

Biblioteca

Ușa se deschide,
Intru și se închide,
Acolo văd cărți
De poezii, basme și povești.

Pășesc încet uimită,
În același timp fericită,
Parcă e o altă lume,
Plină de magie.

Mii de cărți am văzut,
Toate mi- au plăcut,
Însă una a sclipit,
Așa că m- am apucat de citit.

Pollyanna se numește,
O citesc și mă uimește,
Eleonor Porter o povestește,
Mătușa Polly mă copleșește.
SAE21

Țară, dulce țară

România de milenii,
Stă la margine de mare,
Nu e țară mai frumoasă,
Cum e România noastră.

Țară cu cântece plină,
Țară cu ochi de lumină,
Eu știu cine ești, țara mea,
Zâna mea, viteaza mea.

Plină de straie și tradiții,
Dar să nu uităm de ei, poeții,
Și de domnitori cu mândrie,
Care și- au dat viața pentru tine, dulce Românie.

SAE21

Premiul I- Secțiunea proză

Cum va fi România peste 100 de ani!
Unele lucruri le putem ghici, deoarece le vedem de acum începuturile, iar implementarea lor va fi de durată. Cred că peste 100 de ani, majoritatea mașinilor de pe șosele vor fi electrice, mai ales că aproape orice companie din prezent anunță investiții serioase în dezvoltarea tehnologiei. Consider că în următorii ani, vom vedea tot mai multe declinări ale tehnologiei electrice auto, iar începuturile se văd tot de acum. Un alt domeniu pe care- l văd crescând și rămânând alături de noi este cel al asistenților digitali, al comenzilor și al sistemelor interconectate de : smart home, smart car și cam orice altceva. După părerea mea, tehnologia are dezavantajele ei. Chiar și acum, tot mai mulți oameni sunt concediați și înlocuiți de roboți. În ceea ce privește locul de muncă se pare că vom mai fi nevoiți să ne deplasăm personal pentru a ne întâlni cu cineva, având în vedere că hologramele se vor descurca de minune în această zonă. Referitor la locuințe, cred că vor deveni inteligente, iar pereții vor fi din ecrane LCD și se vor schimba în funcție de starea locatarului, așa că nu va mai fi nevoie să recomandăm.
Dacă stăm să ne gândim puțin, deja trăim în viitor și sunt multe lucruri deja inventate care arată ca și cum ar fi venit direct dintr- un film S.F. În legătură cu alimentele pe care le consumăm vor ieși foarte multe pe piață, dar extrem de scumpe. Mâncarea de la bucătarul preferat, se va putea descărca instant în farfurie, în timp ce privești un apus minunat de pe Marte. De asemenea, oamenii viitorului, vor fi capabili să construiască și orașe subacvatice. Acestea se pot compara cu niște bule imense în care se vor construi clădiri impunătoare.
În opinia mea asta va fi evoluția vieții în următorii 100 de ani.Se poate merge în orice direcție, iar felul în care a evoluat omenirea în ultimii 100 de ani arată foarte bine asta.Chiar și acest lucru este dificil, deoarece elemente distructive masive pot apărea oricând, schimbându- ne total viața.
Astăzi, internetul a schimbat total modul de lucru și de comunicare, a generat industrii de mii de miliarde de dolari, iar procesoare avem până și în becuri.
Toate acestea sunt teoretic posibile și acum, dar practic costă mult  și încă nu sunt bine standardizate pentru interconectivitate fără limite. Chestia asta va dura, de fapt mulți ani, fiind vorba de dezvoltări pe verticală, cât și pe orizontală, a unor astfel de sisteme. Cine știe cât de departe se poate ajunge în alte domenii, precum medicină sau educație. Îmi imaginez holograme, analize rapide, interacțiuni imediate. Uneori chiar mă întreb dacă toate aceste automatizări nu cumva ne vor face să dialogăm mai puțin între noi. Vom lucra mai rapid și mai eficient în echipă cu alți oameni, deoarece, tehnologia va fi limbajul comun și mai ales, standardizat, dar vom vorbi puțin cu ei față în față.
În legătură cu telefoanele viitorului este foarte greu de estimat în ce direcție se duce tehnologia.
În concluzie, dezvoltarea tehnologiei va aduce peste 100 de ani, o lume a robotizării, tinerele generații vor fi manipulate din ce în ce mai mult de internet, telefoane și școala va fi pentru ei doar o distracție.
IRINA2005


Premiul I- Secțiunea creație- video

H11BV3G5S
            

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu