miercuri, 23 ianuarie 2019

Mica Unire

MICA UNIRE

 Istoria a fost intotdeauna o poveste frumoasa dar , trebuie povestita intr-un mod atragator .
In acest an, pe 24 ianuarie, sarbatorim 160 de ani de la Unirea Principatelor Romane care a avut loc in anul 1859. Unirea din anul 1859 dintre Tara Romaneasca si Moldova a avut loc sub conducerea domnitorului Alexandru Ioan Cuza si mai este cunoscuta si drept Mica Unire.
Cu aceasta ocazie, in parteneriat cu Gradinita cu program normal Buleta, educatoare fiind doamna Glont Ramona,am organizat activitatea intitulata „Mica Unire”.

În cadrul activităţii li s-a explicat micilor şcolari semnificaţia şi importanţa acestei zile, când a avut loc unificarea vechilor state Moldova şi Ţara Românească, evenimentul fiind strâns legat de personalitatea domnitorului Alexandru Ioan Cuza şi de alegerea sa ca domnitor al ambelor principate, la 5 ianuarie 1859 în Moldova şi la 24 ianuarie în Ţara Românească.
Pe atunci, România nu era o țară așa mare ca acum, ci era împărțită în trei țări mai mici. Alexandru Ioan Cuza a unit două dintre aceste țări într-o țară mai mare. Toți românii s-au bucurat, au cântat și au dansat Hora Unirii. Aveau acum o țară mai mare și mai frumoasă, iar ei erau mai puternici, pentru că erau mai mulți, uniți. Așa cum și copiii sunt mai puternici când lucrează împreună, ajutându-se. Ne-am amintit apoi care este acum capitala țării noastre, cum se numește orașul nostru și am descris drapelul național.
Le-am vorbit copiilor despre cel care a infaptuit Mica Unire, domnitorul Alexandru Ioan Cuza. Le-am aratat cateva poze cu el, dintr-o carte de istorie. Copiii au avut de colorat imagini cu Mica Unire,am cantat „Hora Unirii”,am ascultat povestirea „Mos Ion Roata si Unirea”de Ion Creanga,dupa care, copiii au facut tricolorul din piese lego.









 

 







 



 Bibliotecar,

Fotolescu Luminita





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu