duminică, 14 iulie 2019

Pietrari: Cronică teatrală rurală

După cum anunțam într-o postare anterioară, joi, 11 iulie, la amiază, îi invitam pe cei mici la un atelier de teatru, iar seara îi așteptam pe părinți și bunici la comedia „Doctor fără voie” de Molière, toate acestea având loc La Pietrari datorită proiectului cultural intitulat ”Cultură-n Șură”, proiect co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional, parteneri fiind: Romania Educab, Centrul de Cultura si Arta al Judetului Salaj, Teatrul Studentesc PODUL, SC Prutul SA, Tur Cento Trans, Ark Media Advertising, Biblioteca Județeană Vâlcea, Primăria Comunei Pietrari.
Cum a fost această seară? Cuvintele mele sunt de prisos... iar surprizele legate de acea seară au continuat...Iată ce am primit în urma reprezentației magistrale a actorilor, din partea doamnei prof.univ. Gabriela Popescu, fostă bibliotecară a Bibliotecii Universității din Craiova:

”Cronică teatrală rurală
Plină de-ndrăzneală”

                                       semnată de Gabriela Popescu

Pe la țară, la Pietrari,
Unde este colț de rai,
La Ileana-n bătătură
Am venit la ”Teatru-n Șură”!
Minune ca în povești
Au venit din București
Să aducă în oboare
Acte de culturalizare.
O idee genială:
Să aduci teatru la... țară.
Am citit pe Internet
Și-atunci ne-am făcut pachet
Am luat trenul din Craiova
Să vedem ce n-am văzut:
Teatru-n șură, la debut.
Și-am venit așa, hoinari,
Noi, la teatru, la Pietrari,
La spectacol...fără bani!

Curtea mare, aranjată,
Spectatorii îi așteaptă.
Și, să știți că au venit,
Pe noi, chiar ne-au uluit.
Doamnna Lili, profesoara,
A venit cu verișoara;
Nenea Mitru, tanti Gica,
Cu Leana și  cu Florica,
Rozica și don Marcel
Să se distreze nițel;
Nenea Gică nu mai pleacă
La cosit,
La spectacol a venit!
E și domnul Nicolae
Cu pălăria lui de paie;
E și Ioana a lu’Curcă
Și privesc, nu se încurcă!
Conițe destul de multe,
Gătite care mai de care,
N-au venit la întâmplare
Să-l vadă pe Moliere
Că au și citit de el.
Copiii de la bibliotecă
N-au plecat la discotecă
Și-au venit de bună voie
Să vadă ”Doctor fără voie”
Ca să cunoască pricina,
Că-i învață doamna Crina.
Ce copii frumoși avem!
Numai să nu se urce-n tren!

Lume multă, curtea plină,
Cine loc n-a apucat,
Chiar pe jos s-a așezat,
Că nu este de pierdut
Spectacol nemaivăzut.
Actorii n-au făcut rabat
Și din suflet au jucat
Pe o scenă...unicat!
(Chiar dacă i-a mai lătrat
Dulăul din bătătură
Surprins...fără de măsură)
Nu s-a consumat alcool,
Nu au fost hârtii covor.

A fost...Și s-a terminat.
Cu toții am aplaudat
Frumusețea de o seară;
Teatru-n șura de la țară
A cerut aplauze...
Curgeau fără pauze
Noi nu ne-am fi oprit
Numai frigul ne-a gonit.

Doar atâta de la mine.
Hai! Să ne-auzim de bine!
Și-ntr-o altă bătătură
Să mai joace ”Teatru’n Șură”!












A consemnat pentru dumneavoastră,
Bibliotecar,
Crina Popescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu