vineri, 18 decembrie 2020

Concurs Vâlcea "Colț de Rai", 2020 ,Biblioteca Orășenească Bălcești


 Picturi "Colt de Rai",2020

                                                                          ANA-M 2009


                 

                                                                  

                                                                        TEO-B 2008

 
 
 
EUS-B 2006



                                                                            ARIA-P 2009


                                                                             TIME-P 2007

                                                                   



EMI-P2007
 
 
EMI-P 2007
 
 
EMI-P 2007
 
 
TIME-P 2007

                                                                       

                                                                          TIME-P 2007


                                                                       

                                                                         ANA-P 2009


                                                                    

                                                                       22 ECM -M 2007

                                                                    

 

                                                                          22 ECM-M 2007

                                                       

 

                                                                        11 MAG-D 2009

                                                       

 

                                                                        11 MAG-D 2009

                                               

 

                                                                        4 MART-D 2012







Compuneri "Colt de Rai" 2020


Toamna

 

Toamna,cea de-a treia Zână-anotimp,este cea mai harnică dintre fiicele anului.

         Odată cu sosirea ei,zilele sunt mai scurte,iar nopțile mai lungi,cerul începe să se înnoreze,soarele mângâie,șovăielnic,pământul cu razele sale.Crengile copacilor se leagănă în adierea vântului,iar frunzele lor,care au căzut tremurătoare,s-au așternut pe pămant ca niste covorașe  ruginii.

         Toamna cea darnică ne împarte, din belșug ,grânele cele bune,dar și de soi.Din cămări ne inundă mireasma merelor îmbujorate,a gutuilor aurii,precum și a strugurilor dulci ca mierea.

         În pădure,viețuitoarele  și-au adunat proviziile,iar adăposturile au fost pregătite pentru gerul iernii.Păsările,care înveseleau pădurea cu trilurile lor,o lasă tristă  fiindcă își iau zborul spre țările calde.

         În ciuda faptului că natura pare lipsită de viată,toamna este cel mai frumos anotimp fiindcă  ne oferă roade bogate,o multitudine de culori,dar și veselie și fericire.

 

                                                                                                    DDA-AUG 2011

 



O poveste adevărată

         Era o noapte geroasă de Decembrie.  Luna, sinistră și gravă , ca de obicei, stăpânea întinderile albe,nesfârșite. Și totuși, zăpada sclipea  în lumina-i rece și perfidă.În casă era cald și bine...focul încă mai mocnea, deși trecuse cu mult de miezul nopții. Nu adormisem, priveam, pe fereastră ,în noaptea aceea mare și mă gândeam cum pot fi stelele atât de sus și ce o mai fi dincolo de ele -oare...

 Apoi,  la ușă am auzit un ciocănit ...și, am deschis. Era o căprioară.Tremura speriată și pierdută, ușor gânditoare. M-a privit lung ,iar eu am poftit-o în casă, lângă mine. A început să vorbească...Da, dacă te uiți  cu atenție  în ochii animalelor, ei bine, ele atunci încep să-ți vorbească.Mi-a spus că a rămas singură,că pe mama ei au måncat-o câinii de la stână, că mai avea doi frați,dar au dispărut și ei...I-a strigat în fiecare zi și în fiecare noapte…., dar, nimic, nu s-au mai întors. Atunci, s-a hotărât să vină spre noi, oamenii, sperând într-o minune...Am ascultat-o bine și i-am spus așa:  "Rămâi acum, dar mâine vei pleca!"

     A doua zi , nu mai era lângă mine… I-am zărit urmele pe zăpada...duceau  până departe, în pădure.De atunci, în fiecare anotimp, o caut, acolo , la margine de pădure..Nu am mai văzut-o niciodată...poate a scăpat, poate că nu , însă un lucru e clar- în lumea oamenilor, cu siguranță nu i-ar fi fost  bine…

 

                                                                                                      TEO-S 2010

 

 

 

 

La munte

 

Este mijlocul lunii  Decembrie.Având un week-end la dispoziție,am decis,împreună cu părinții și fratele meu, să mergem la munte.

         Ne-am pregătit bagajele de cu seară,iar dimineața,devreme,am plecat  spre Rânca,stațiune montană din județul Gorj.Pe masură ce ne apropiam de destinație,am fost introduși într-o atmosferă de basm: întinderea vastă de brazi care erau împodobiți cu ghirlande de steluțe din omăt,crestele  maiestuoase ale munților care își îmbrăcaseră mantia argintie de nea,pârtiile  animate de copiii zglobii care ieșiseră la înviorare cu săniuțele lor,precum și impozanța pensiunilor și a hotelurilor care se înmulțeau rând pe rând, în fața noastră.

         Am reusit să ne cazăm la hotelul “Taverna Olteanului”.În această primă zi,am fost într-o scurtă drumeție pe munte,ne-am făcut prieteni noi și am avut câteva încercări eșuate de a ne da cu ski-urile.Întorși la hotel,ni s-a oferit plăcerea de a participa la decorarea acestuia precum și la împodobirea bradului de Crăciun,aflându-ne în apropierea Sărbatorilor de Iarnă.

         A doua zi,am participat la un concurs de făcut oameni de zăpadă  în urma căruia am obținut locul I.Ne-am bătut cu bulgări și ne-am bucurat de o atmosferă extraordinară.

         Dupa-amiază,ne-am plimbat cu ATV-urile și ne-am încărcat plămânii cu aer curat pregătindu-ne pentru revenirea acasă.

         Excursia la munte a rămas o amintire de neinlocuit și aștept cu nerăbdare să repet această  experiență!

 

                                                                                                            DAV-D 2011

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu