marți, 18 iunie 2019

Amărăști - „Vâlcea - colț de rai” - 2019, Etapa locală

Secțiuna POEZIE

Premiul II - DAR10


Cățelușul ciont
Ciontu îl cheamă pe cățel
Și e foarte mititel
Latră și dă cu lăbuța
Și-mi tot fură ghetuța


Într-o zi am să-l pândesc
Și am să-l pedepsesc
Ca să se-nvețe minte
Și să fie mai cuminte
  
DAR10


Cățelușa Rozi

Ea e Rozi, cea zglobie
O cunoști chiar dintr-o mie
Blăniță catifelată
Parcă e un ghem de vată...

Ochișori două mărgele
Dă cu laba prin zăbrele
Cu codița covrigel
Și năsucul năsturel.

Năsfiroasă la mâncare
Și-i place să stea la soare
Cu urechiușa zbârlită
Țopăie nestingherită.

Ea e Rozi, cățelușa
Ce-mi aduce nuielușa.

DAR10


Primăvara
Primăvară, primăvară
Cu miros de tămâioară
Cu parfum de liliac
Și cu soare mult în prag

Mielușei cu blană sură
Zburdă pe câmpie
Primăvară, primăvară
Mult mi-ești dragă mie

Păsările ies în crâng
Albinuța zumzâind
Iarba verde a încolțit
Primăvară bun venit
  
DAR10


Premiul II - PAM

Primăvara
Primăvara a sosit
Și noi tare ne-am înveselit,
Afară-i senin și totu-i înverzit
Mirosul florilor adie pe câmpul înflorit.
Iese iarba luminoasă
Păsările vin acasă
Cuiburi iar își vor clădi
Și pe noi ne vor înveseli.

Printre pietre se zăresc
Mii de ghiocei ce înfloresc.
Printre razele de soare
Se zăresc ca prin întâmplare.

O mulțime de viorele
Care, parcă vor și ele,
Să danseze, să danseze
Până când o să ofteze.
PAM



Vara
Vino, vino, dulce vară
Să mai ies la câmp afară
Să urc plaiuri gâfâind
 Noi, poiene să colind

Sub un curcubeu de seară
Plopii pregătesc alt zbor
Lacu-i amețit de vară
Iar iubirile de dor.

Freamât de pădure verde
Blând, auzul să-mi dezmierd
Ostenit, apoi să cadă,
Jos la umbra unui brad. 


PAM



Crăciunița
Crăciuniță eu te aștept
Și anul ăsta să-nflorești,
Sărbătoarea, să-mi vestești

Stai la fereastră și-ți arăți splendoarea,
În fiecare zi îți beau licoarea
De frumusețe și de armonie...
Ești bucuria zilei

Crăciuniță cu grai afectuos,
Florilor ce nu au vină,
Le descânt în grădină,
Că miros așa frumos. 


PAM


Secțiunea Pictură-Desen

Premiul II - D12







Premiul III -ALI28






Mențiune - RSM5




Mențiune - DA6





Bibliotecar - Alexandra Bercea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu